ΟΙ ΠΑΡΑΣΙΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΔΙΟΔΙΩΝ ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΕΙΩΜΕΝΑ ΕΣΟΔΑ ΛΟΓΩ COVID19
«Οι επτά παραχωρησιούχοι ζητούν να τους καταβάλει το κράτος συνολικά 83,41 εκατ. ευρώ για τις απώλειες εσόδων που είχαν στα διόδια λόγω κορωνοϊού.
Κατά την περίοδο του lockdown που έγινε κατά της πανδημίας
Στον χορό των αποζημιώσεων μπαίνει για πολλοστή φορά το Δημόσιο από τους παραχωρησιούχους των αυτοκινητοδρόμων. Όπως αναφέρει η «Καθημερινή»: «Οι επτά παραχωρησιούχοι ζητούν να τους καταβάλει το κράτος συνολικά 83,41 εκατ. ευρώ για τις απώλειες εσόδων που είχαν στα διόδια λόγω κορωνοϊού.
Το Δημόσιο αναγνωρίζει μέρος της ευθύνης, σημειώνει όμως ότι οι περισσότεροι από τους παραχωρησιούχους δεν αφαίρεσαν από τις διεκδικήσεις τους την εξοικονόμηση που εξασφάλισαν εντασσόμενοι στις «πληττόμενες επιχειρήσεις». Τέλος, απορρίπτει τα αιτήματα της Αττικής Οδού και του Μορέα, υποστηρίζοντας ότι είναι ασφαλισμένοι και για απώλεια εσόδων λόγω πανδημίας.
Οπως αποκαλύπτει σήμερα η «Κ», οι επτά παραχωρησιούχοι (Αττική Οδός, Ολυμπία Οδός, Νέα Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Γέφυρα Α.Ε., Μορέας και Κεντρική Οδός) κατέθεσαν επισήμως τα αιτήματά τους τον Ιούνιο και τον Ιούλιο συγκεκριμενοποιώντας τις διεκδικήσεις τους. Ενδιαφέρον είναι ότι δεν διεκδικούν όλοι αποζημιώσεις για το ίδιο διάστημα: η Αττική Οδός και ο Μορέας διεκδικούν την απώλεια εσόδων για ένα τρίμηνο (Μάρτιος – Μάιος), η Ολυμπία Οδός για ένα τετράμηνο (Μάρτιος – Ιούνιος), ενώ οι υπόλοιποι για ένα εξάμηνο (Ιανουάριος – Ιούνιος). Αναλυτικά:
– Η Αττική Οδός διεκδικεί 29.249.567 ευρώ. Οπως επισημαίνει, η πρόβλεψη του χρηματοοικονομικού μοντέλου για έσοδα από διόδια (Μάρτιος – Μάιος) ήταν 54,97 εκατ. ευρώ, ενώ τα πραγματικά έσοδα έφτασαν τα 25,72 εκατ. ευρώ. Η μέση ημερήσια κυκλοφορία το τρίμηνο αυτό ήταν 117.379 διελεύσεις έναντι 234.014 που προέβλεπε το χρηματοοικονομικό μοντέλο.
– Η Ολυμπία Οδός διεκδικεί 17.421.341 ευρώ. Οπως αναφέρει, τα έσοδα (Μάρτιος – Ιούνιος) ήταν 23,09 εκατ. ευρώ έναντι 40,56 εκατ. ευρώ που προβλέπει το μοντέλο. Επισημαίνει ότι αφαίρεσε από τις διεκδικήσεις της τη μείωση εξόδων κατά 400.000 ευρώ κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
– Η Νέα Οδός διεκδικεί 15,4 εκατ. ευρώ. Οπως υποστηρίζει, τα πραγματικά έσοδα από διόδια (Ιανουάριος – Ιούνιος) ήταν 39,91 εκατ. ευρώ έναντι 51,45 εκατ. ευρώ της πρόβλεψης του χρηματοοικονομικού μοντέλου. Τα ποσά αυτά επιμερίζονται σε έσοδα 10,5 εκατ. ευρώ έναντι 14,4 εκατ. ευρώ στην Ιόνια Οδό και 39,9 εκατ. έναντι 51,4 εκατ. ευρώ στην ΠΑΘΕ (Μεταμόρφωση – Σκάρφεια). Η Νέα Οδός σημειώνει ότι το εν λόγω διάστημα συνέχισε κανονικά τη λειτουργία της με όλο το προσωπικό και τους υπεργολάβους (δηλαδή δεν έκανε χρήση των ευεργετικών διατάξεων περί πληττόμενων επιχειρήσεων).
– Ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου διεκδικεί 7.083.574 ευρώ. Οπως αναφέρει, εισέπραξε 29,47 εκατ. ευρώ (Ιανουάριος – Ιούνιος) έναντι 36,55 εκατ. ευρώ της πρόβλεψης.
– Ο Μορέας διεκδικεί 6.426.347 ευρώ. Οπως υποστηρίζει, η εταιρεία θα έπρεπε σύμφωνα με το χρηματοοικονομικό μοντέλο να εισπράξει 10,11 εκατ. ευρώ (Μάρτιος – Μάιος), ενώ εισέπραξε 3,68 εκατ. ευρώ.
– Η Γέφυρα Α.Ε. διεκδικεί 5.895.000 ευρώ. Οπως σημειώνει, τα έσοδα από τα διόδια (Ιανουάριος – Ιούνιος) ήταν 13,59 εκατ. ευρώ έναντι 19,49 της πρόβλεψης.
– Η Κεντρική Οδός διεκδικεί 1.937.765 εκατ. ευρώ. Οπως αναφέρει, εισέπραξε 6,98 εκατ. ευρώ από διόδια έναντι 8,91 εκατ. ευρώ της πρόβλεψης.
Το Δημόσιο αναγνωρίζει απώλειες στο διάστημα Μαρτίου – Μαΐου
Από την πλευρά του το Δημόσιο αρχικά υποστήριξε ότι είχε το δικαίωμα (από τη σύμβαση παραχώρησης) να ζητήσει περιορισμούς στις μετακινήσεις για λόγους εθνικού συμφέροντος, αναγνωρίζοντας ότι με την επιλογή αυτή πρέπει να καταβάλει αποζημίωση, όμως:
– Απέρριψε εξαρχής τις διεκδικήσεις της Αττικής Οδού και του Μορέα, σημειώνοντας ότι καλύπτονται από το ασφαλιστικό τους συμβόλαιο για περίπτωση πανδημίας. Οι δύο εταιρείες υποστήριξαν ότι «σύμφωνα με την ενημέρωση που έχουμε, μεγάλος αριθμός ασφαλιστών που παρέχουν κάλυψη έναντι διακοπής εργασιών, απορρίπτουν τις απαιτήσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», το Δημόσιο θα επιδιώξει γενικώς να υπάρξει συμβιβασμός και να μην οδηγηθούν οι διεκδικήσεις σε νέες διαιτησίες. Απορρίπτει όμως κατηγορηματικά το ενδεχόμενο παράτασης οποιασδήποτε σύμβασης παραχώρησης έναντι της καταβολής των αποζημιώσεων (σύμφωνα με πληροφορίες η Αττική Οδός το έθεσε ανεπίσημα στο «τραπέζι»).
Πηγή: Καθημερινή
ΟΙ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΔΙΕΚΔΙΔΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΗΛΑΔΗ ΑΠΟ ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΛΙΤΗ ΕΠΕΙΔΗ ΕΠΕΣΑΝ ΕΞΩ ΣΤΙΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΤΟΥΣ ΠΑΡΟΤΙ ΔΕΝ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΕΜΠΟΔΙΑ ΣΤΙΣ ΕΘΝΙΚΕΣ ΜΑΣ ΟΔΟΥΣ. ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ.