Αν εξαιρέσουμε την, σχετικά γνωστή, μεγάλη Ελληνίδα φιλόσοφο Υπατία, δύσκολα οι πιο πολλοί θα μπορούσαμε να ονοματίσουμε κάποια άλλη. Όμως υπήρχαν σημαντικές και πολυγραφότατες γυναίκες φιλόσοφοι, που συνέβαλαν τα μέγιστα στο θαύμα της αρχαίας Ελλάδας. Μερικές από αυτές ήταν οι εξής:
Υπατια
Αρήτη της Κυρήνειας – 5ος αιώνας π.Χ.
Η Αρήτη ήταν σύγχρονη του Σωκράτη. ∆ίδασκε φιλοσοφία στη σχολή της Αττικής. Ήτανε κόρη του Αριστίππου, του ιδρυτή της Κυρηναϊκής Σχολής της φιλοσοφίας. Ακόµη και την εποχή του Βοκάκιου (1313-1375 µ.Χ.) χίλια χρόνια αργότερα µνηµονευόταν ως πολύτιµη πηγή γνώσεων, συγγραφέας 40 βιβλίων, και δασκάλα περισσοτέρων από 110 φιλοσόφων. Ο γιος της Αρίστιππος επίσης φιλόσοφος, συνέχισε την οικογενειακή παράδοση ως διευθυντής της Κυρηναϊκής Σχολής. Ονοµάστηκε «Μητροδίδακτος», επειδή διδάχτηκε τη φιλοσοφία από τη µητέρα του, πράγµα σπάνιο για την εποχή εκείνη.
Διοτίμα από τη Μαντινεία – φιλόσοφος
Ο Πλάτωνας έγραψε ότι τιµήθηκε από τον Σωκράτη (469-399 π.Χ.) ως δασκάλα του. Ο Πλάτωνας δίδαξε δύο γυναίκες στο σχολείο του: τη Λασθένια και Αξιόθεα του Φύλου (350 π.Χ). Υπήρξε επίσης ιέρεια στην Μαντινεία της Αρκαδίας. Σήµερα, κέντρα µελετών και ιδρύµατα φέρουν το όνοµά της.
Περικτιώνη – Φυσική φιλόσοφος
Υπήρξε µαθήτρια του Πυθαγόρα (569 – 475 π.Χ.) και πιθανόν δίδασκε στη σχολή του. ∆ύο από τα έργα της που έχουν διασωθεί µέχρι σήµερα και αποδίδονται σ’ αυτήν είναι η «Σοφία» και «Αρµονία της Γυναίκας».
Θυµίστα – φυσική φιλόσοφος
Ήταν σύζυγος του Λέοντος, και επιστολογράφος του Επίκουρου (371 – 271 π.Χ.). Ονοµαζόταν “η θηλυκή Σόλων” και ήταν γνωστή ως φιλόσοφος. (Ο Σόλων ήταν ο µεγάλος νοµοθέτης της Αρχαίας Αθήνας).
Υππαρχία του Κυνικών – 360 – 280 π.Χ.
Υπήρξε µέλος της µη δηµοφιλούς σχολής των κυνικών. H Υππαρχία παντρεύτηκε έναν άλλο κυνικό φιλόσοφο που λεγόταν Κράτης και επέλεξαν τον τρόπο ζωής των κυνικών. Έτσι διάλεξε µια ζωή χωρίς ανέσεις, ιδιοκτησία και τεχνητούς συµβατικούς κανόνες, συµπεριλαµβανοµένου και του γάµου. Οι κυνικοί πίστευαν ότι για να γίνουν πολίτες του σύµπαντος πρέπει να απορρίψουν την ισχύουσα κοινωνική και πολιτική τάξη πραγµάτων.
Λασθινία – Φυσική φιλόσοφος
Ο Πλάτωνας αναφέρει αρκετές γυναίκες οι οποίες ήτανε αναγνωρισµένες φιλόσοφοι στην αρχαία Ελλάδα. Η Λασθινία ήτανε µία από αυτές.
Θεανώ η Θουρία
Ήταν αρχαία Ελληνίδα μαθηματικός και αστρονόμος. Καταγόταν από τους Θούριους της Κάτω Ιταλίας και άκμασε περί τον 6ο αιώνα π.Χ..
Η Θεανώ ήταν κόρη του ιατρού Βροντίνου. Υπήρξε αρχικά μαθήτρια και στη συνέχεια σύζυγός του κατά 30 χρόνια μεγαλύτερού της Πυθαγόρα. Δίδαξε αστρονομία και μαθηματικά στις Σχολές του Πυθαγόρα στον Κρότωνα και μετά το θάνατο του συζύγου στη Σάμο. Επιμελήθηκε τη διάδοση της διδασκαλίας και του έργο του, τόσο στον κυρίως Ελλαδικό χώρο, όσο και στην Αίγυπτο, σε συνεργασία με τα παιδιά της την Δαμώ, την Μύια, την Αριγνώτη τον Μνήσαρχο και τον Τηλαύγη που ανέλαβαν με τη σειρά τους και τη διοίκηση των Πυθαγορείων σχολών.
Πηγές: pi.ac.cy (αρχείο pdf Έρευνα-επιλογή: Μ. ΛΟΟΣ , Μετάφραση: Μ. ΣΚΟΜΠΑ , Επιµέλεια: Β. ΚΑΝΤΖΑΡΑ) , astr.ua.edu, wikipedia, φωτογραφίες από το διαδίκτυο
Αρήτη της Κυρήνειας – 5ος αιώνας π.Χ.
Η Αρήτη ήταν σύγχρονη του Σωκράτη. ∆ίδασκε φιλοσοφία στη σχολή της Αττικής. Ήτανε κόρη του Αριστίππου, του ιδρυτή της Κυρηναϊκής Σχολής της φιλοσοφίας. Ακόµη και την εποχή του Βοκάκιου (1313-1375 µ.Χ.) χίλια χρόνια αργότερα µνηµονευόταν ως πολύτιµη πηγή γνώσεων, συγγραφέας 40 βιβλίων, και δασκάλα περισσοτέρων από 110 φιλοσόφων. Ο γιος της Αρίστιππος επίσης φιλόσοφος, συνέχισε την οικογενειακή παράδοση ως διευθυντής της Κυρηναϊκής Σχολής. Ονοµάστηκε «Μητροδίδακτος», επειδή διδάχτηκε τη φιλοσοφία από τη µητέρα του, πράγµα σπάνιο για την εποχή εκείνη.
Διοτίμα από τη Μαντινεία – φιλόσοφος
Ο Πλάτωνας έγραψε ότι τιµήθηκε από τον Σωκράτη (469-399 π.Χ.) ως δασκάλα του. Ο Πλάτωνας δίδαξε δύο γυναίκες στο σχολείο του: τη Λασθένια και Αξιόθεα του Φύλου (350 π.Χ). Υπήρξε επίσης ιέρεια στην Μαντινεία της Αρκαδίας. Σήµερα, κέντρα µελετών και ιδρύµατα φέρουν το όνοµά της.
Περικτιώνη – Φυσική φιλόσοφος
Υπήρξε µαθήτρια του Πυθαγόρα (569 – 475 π.Χ.) και πιθανόν δίδασκε στη σχολή του. ∆ύο από τα έργα της που έχουν διασωθεί µέχρι σήµερα και αποδίδονται σ’ αυτήν είναι η «Σοφία» και «Αρµονία της Γυναίκας».
Θυµίστα – φυσική φιλόσοφος
Ήταν σύζυγος του Λέοντος, και επιστολογράφος του Επίκουρου (371 – 271 π.Χ.). Ονοµαζόταν “η θηλυκή Σόλων” και ήταν γνωστή ως φιλόσοφος. (Ο Σόλων ήταν ο µεγάλος νοµοθέτης της Αρχαίας Αθήνας).
Υππαρχία του Κυνικών – 360 – 280 π.Χ.
Υπήρξε µέλος της µη δηµοφιλούς σχολής των κυνικών. H Υππαρχία παντρεύτηκε έναν άλλο κυνικό φιλόσοφο που λεγόταν Κράτης και επέλεξαν τον τρόπο ζωής των κυνικών. Έτσι διάλεξε µια ζωή χωρίς ανέσεις, ιδιοκτησία και τεχνητούς συµβατικούς κανόνες, συµπεριλαµβανοµένου και του γάµου. Οι κυνικοί πίστευαν ότι για να γίνουν πολίτες του σύµπαντος πρέπει να απορρίψουν την ισχύουσα κοινωνική και πολιτική τάξη πραγµάτων.
Λασθινία – Φυσική φιλόσοφος
Ο Πλάτωνας αναφέρει αρκετές γυναίκες οι οποίες ήτανε αναγνωρισµένες φιλόσοφοι στην αρχαία Ελλάδα. Η Λασθινία ήτανε µία από αυτές.
Θεανώ η Θουρία
Ήταν αρχαία Ελληνίδα μαθηματικός και αστρονόμος. Καταγόταν από τους Θούριους της Κάτω Ιταλίας και άκμασε περί τον 6ο αιώνα π.Χ..
Η Θεανώ ήταν κόρη του ιατρού Βροντίνου. Υπήρξε αρχικά μαθήτρια και στη συνέχεια σύζυγός του κατά 30 χρόνια μεγαλύτερού της Πυθαγόρα. Δίδαξε αστρονομία και μαθηματικά στις Σχολές του Πυθαγόρα στον Κρότωνα και μετά το θάνατο του συζύγου στη Σάμο. Επιμελήθηκε τη διάδοση της διδασκαλίας και του έργο του, τόσο στον κυρίως Ελλαδικό χώρο, όσο και στην Αίγυπτο, σε συνεργασία με τα παιδιά της την Δαμώ, την Μύια, την Αριγνώτη τον Μνήσαρχο και τον Τηλαύγη που ανέλαβαν με τη σειρά τους και τη διοίκηση των Πυθαγορείων σχολών.
Πηγές: pi.ac.cy (αρχείο pdf Έρευνα-επιλογή: Μ. ΛΟΟΣ , Μετάφραση: Μ. ΣΚΟΜΠΑ , Επιµέλεια: Β. ΚΑΝΤΖΑΡΑ) , astr.ua.edu, wikipedia, φωτογραφίες από το διαδίκτυο
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΕΧΑΙΡΕ ΑΠΕΡΑΝΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΟΥ .ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΕ ΣΤΑ ΚΟΙΝΑ,ΣΠΟΥΔΑΖΕ,ΚΑΙ ΥΠΗΡΧΕ ΑΠΟΛΥΤΗ ΙΣΟΤΗΤΑ ,ΑΠΟ ΠΑΝΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΣ
ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΑΛΛΑΞΑΝ ΜΕΤΑ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΜΗΔΕΝ
ΜΕΤΑ ΤΟΥ ΜΗΔΕΝΟΣ,Η ΓΥΝΑΙΚΑ ,ΥΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΔΟΓΜΑΤΟΣ,ΕΓΙΝΕ ΄΄ΠΡΑΓΜΑ΄΄
ΕΧΑΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΑΠΟ ΠΑΝΤΑ,ΩΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ, ΚΑΙ ΩΣ ΘΗΛΥ
ΕΓΙΝΕ ΄΄ΒΡΩΜΙΚΗ΄΄ ΑΝΟΗΤΗ,ΣΑΤΑΝΙΚΗ,ΔΑΙΜΟΝΙΣΜΕΝΗ,ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΒΟΥΛΗ ΤΟΥ ΣΑΟΥΛ,ΠΟΥ ΕΛΕΓΕ ΟΤΙ :ΣΕ ΕΝΑΝ ΔΡΟΜΟ ΕΑΝ ΔΕΙΤΕ ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ,ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ,ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΑΤΕ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ
Ο ΜΙΣΟΓΥΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΟΓΜΑΤΟΣ ΔΕΝ ΕΙΧΕ-ΕΧΕΙ ΟΡΙΟ
ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΄΄ΣΒΗΝΟΝΤΑΙ΄΄ ΤΑ 2ΧΛΔ ΧΡΟΝΙΑ,ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ ΩΣ ΑΥΤΟΔΥΝΑΜΗ, ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΚΑΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ. ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΤΑΙ ΑΥΤΟΝΟΜΑ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ. ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΠΟΚΤΑΤΑΙ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΕΓΓΑΜΟΥ ΒΙΟΥ ΘΑ ΔΙΑΜΟΙΡΑΖΕΤΑΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΕΞΑΡΧΗΣ. ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΗΤΕΡΕΣ ΠΟΥ ΑΝΑΤΡΕΦΟΥΝ ΠΑΙΔΙΑ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΛΗΡΗ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΚΑΛΥΨΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ ΠΟΥ ΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ ΕΓΚΥΟΣ ΜΕ ΕΛΛΑΝΙΟ ΓΟΝΟ, Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΠΛΗΡΩΣ ΟΛΑ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗΣ, ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΦΗΣ ΤΟΥ. Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΘΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΗΤΕΡΕΣ ΟΤΑΝ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΜΕΙΝΑΝ ΕΚΤΟΣ ΑΥΤΗΣ.
1.11. ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΜΑΣ ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΤΡΕΨΟΥΜΕ ΣΕ ΕΥΓΟΝΙΑ. Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ Η ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΜΗΤΕΡΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΓΟΝΩΝ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΙΕΡΟ ΚΑΘΗΚ ON
1.11. ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΜΑΣ ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΤΡΕΨΟΥΜΕ ΣΕ ΕΥΓΟΝΙΑ. Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ Η ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΜΗΤΕΡΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΓΟΝΩΝ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΙΕΡΟ ΚΑΘΗΚ ON