Το σκάνδαλο της χρονιάς με την σφραγίδα Ν.Δ. - ΣΥΡΙΖΑ - ΚΙΝΑΛ!
"Χάρισαν" στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ την Εγνατία οδό για να την εκμεταλλευτεί επί 35 χρόνια. Ο δρόμος κόστισε 7,5 δις και ο "γαλάζιος εργολάβος" θα δώσει ενοίκιο 1,5 δις... που θα πάρει με δάνειο.
10 δις τα προβλεπόμενα έσοδα του!
Προσφυγή στην ευρωπαϊκή επιτροπή ανταγωνισμού.
Για τον διαγωνισμό (Τι διαγωνισμό) με τον οποίο κατέληξε η εκμετάλλευση της Εγνατία οδού στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ του Περιστέρη είναι πολλά. Ένα τεράστιο σκάνδαλο που είχε την διακομματική σιωπή Ν.Δ. - ΣΥΡΙΖΑ - ΚΙΝΑΛ. Την αντίθεσή τους στην παραχώρηση χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και των τριών κάθετων οδικών αξόνων της στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis για 35 χρόνια, δήλωσαν σε σημερινή συνέντευξη Τύπου οι εργαζόμενοι στην Εγνατία, προσθέτοντας ότι το σωματείο θα προσφύγει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, προκειμένου ακόμη κι αν δεν είναι εφικτή η αποτροπή της σύμβασης με τον πλειοδότη που ανέδειξε ο σχετικός διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ, να αυξηθεί τουλάχιστον το τίμημα που θα καταβάλλει ο ιδιώτης υπέρ του Δημοσίου, όπως είχε γίνει και στην περίπτωση του Αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος.
«Αν ληφθεί υπόψη ότι η κατασκευή της Εγνατίας είναι ένα έργο που κόστισε 7 δις ευρώ και πληρώθηκε από το ελληνικό Δημόσιο και ευρωπαϊκούς πόρους και παραχωρείται στον ιδιώτη έναντι 1.5 δις ευρώ, έχουμε μια συμφωνία απαράδεκτη, που συν τοις άλλοις οδηγεί σε τεράστια απώλεια εσόδων για το ελληνικό δημόσιο», τόνισε, μεταξύ των άλλων, ο οικονομολόγος Δρ. Λεωνίδας Βατικιώτης, που μαζί με τον Κοσμήτορα της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών ΑΠΘ, καθηγητή Γρηγόρη Ζαρωτιάδη, εκπόνησαν μελέτη για λογαριασμό των εργαζομένων, με την οποία τεκμηριώνεται ότι η παρούσα, δημόσια διαχείριση του αυτοκινητόδρομου, με χαμηλό κόστος διοδίων και απαλλαγές για τους κατοίκους των όμορων περιοχών, είναι αυτή που εξυπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο το δημόσιο συμφέρον και την οικονομική ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας.
Ο Γρ. Ζαρωτιάδης, από την πλευρά του, κατήγγειλε τη συμφωνία παραχώρησης της Εγνατίας ως «δημοσιονομικό σκάνδαλο», δεδομένου του ότι όπως παρατήρησε, αφ ής στιγμής ο δρόμος είναι ολοκληρωμένος, «δεν αποτελεί ιδιωτική επένδυση, δεν αφορά μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων, δεν αφορά καν έργο ΣΔΙΤ αλλά συνιστά εκχώρηση δημοσίων εσόδων στον παραχωρησιούχο» αλλά και ως «αναπτυξιακό έγκλημα», αφού με τον διπλασιασμό του κόστους διοδίων που τη συνοδεύει ακυρώνει τον αναπτυξιακό χαρακτήρα του έργου που ως τέτοιο χρηματοδοτήθηκε από το Δημόσιο και την ΕΕ.
Στην περίπτωση που ακολουθηθεί η λογική που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης, «η απώλεια εσόδων για το ελληνικό δημόσιο θα φτάσει στα 8 δισ. ευρώ σε βάθος 35ετίας», τόνισε ο κ. Ζαρωτιάδης.
«Αν αντίθετα η Εγνατία παραμείνει υπό δημόσιο έλεγχο, ακόμη και με τα διόδια στο σημερινό χαμηλό ύψος και τις ισχύουσες απαλλαγές για τοπικούς χρήστες και ανέργους, τα καθαρά έσοδα του ελληνικού δημοσίου, αποπληθωρισμένα και μεταφερόμενα στις σημερινές αξίες θα είναι κατά 20% περισσότερα τουλάχιστον από όσα θα πάρει από τον παραχωρησιούχο».
«Αν ληφθεί υπόψη ότι η κατασκευή της Εγνατίας είναι ένα έργο που κόστισε 7 δις ευρώ και πληρώθηκε από το ελληνικό Δημόσιο και ευρωπαϊκούς πόρους και παραχωρείται στον ιδιώτη έναντι 1.5 δις ευρώ, έχουμε μια συμφωνία απαράδεκτη, που συν τοις άλλοις οδηγεί σε τεράστια απώλεια εσόδων για το ελληνικό δημόσιο», τόνισε, μεταξύ των άλλων, ο οικονομολόγος Δρ. Λεωνίδας Βατικιώτης, που μαζί με τον Κοσμήτορα της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών ΑΠΘ, καθηγητή Γρηγόρη Ζαρωτιάδη, εκπόνησαν μελέτη για λογαριασμό των εργαζομένων, με την οποία τεκμηριώνεται ότι η παρούσα, δημόσια διαχείριση του αυτοκινητόδρομου, με χαμηλό κόστος διοδίων και απαλλαγές για τους κατοίκους των όμορων περιοχών, είναι αυτή που εξυπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο το δημόσιο συμφέρον και την οικονομική ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας.
Ο Γρ. Ζαρωτιάδης, από την πλευρά του, κατήγγειλε τη συμφωνία παραχώρησης της Εγνατίας ως «δημοσιονομικό σκάνδαλο», δεδομένου του ότι όπως παρατήρησε, αφ ής στιγμής ο δρόμος είναι ολοκληρωμένος, «δεν αποτελεί ιδιωτική επένδυση, δεν αφορά μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων, δεν αφορά καν έργο ΣΔΙΤ αλλά συνιστά εκχώρηση δημοσίων εσόδων στον παραχωρησιούχο» αλλά και ως «αναπτυξιακό έγκλημα», αφού με τον διπλασιασμό του κόστους διοδίων που τη συνοδεύει ακυρώνει τον αναπτυξιακό χαρακτήρα του έργου που ως τέτοιο χρηματοδοτήθηκε από το Δημόσιο και την ΕΕ.
Στην περίπτωση που ακολουθηθεί η λογική που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης, «η απώλεια εσόδων για το ελληνικό δημόσιο θα φτάσει στα 8 δισ. ευρώ σε βάθος 35ετίας», τόνισε ο κ. Ζαρωτιάδης.
«Αν αντίθετα η Εγνατία παραμείνει υπό δημόσιο έλεγχο, ακόμη και με τα διόδια στο σημερινό χαμηλό ύψος και τις ισχύουσες απαλλαγές για τοπικούς χρήστες και ανέργους, τα καθαρά έσοδα του ελληνικού δημοσίου, αποπληθωρισμένα και μεταφερόμενα στις σημερινές αξίες θα είναι κατά 20% περισσότερα τουλάχιστον από όσα θα πάρει από τον παραχωρησιούχο».
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ ΣΤΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ, ΟΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΘΕ ΕΛΛΗΝΑΣ ΝΑ ΤΙΣ ΜΕΛΕΤΗΣΕΙ.