1. Οι δήμοι είναι αυτοδιοικούμενα κατά τόπο νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και αποτελούν τον πρώτο βαθμό τοπικής αυτοΔιοίκησης.
ΠΑΡΑΤΗΡΩΝΤΑΣ ΛΟΙΠΟΝ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ, ΘΑ ΠΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΔΗΜΟΙ Ν.Π.Ι.Δ. ΕΝΩ ΩΣ Ν.Π.Δ.Δ. ΕΧΟΥΝ ΑΣΥΛΙΕΣ ΑΠΟ ΠΤΩΧΕΥΣΕΙΣ. ΓΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΟ ΑΛΗΘΕΣ ΔΙΝΟΥΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 96 ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ.
Άρθρο 96
Οι δήμοι και τα νομικά πρόσωπα δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου αυτών, ύστερα από απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία των μελών του ή του οικείου οργάνουΔιοίκησης του νομικού προσώπου, μπορούν να συμμετέχουν και να συγχρηματοδοτούν την κατάρτιση και εκτέλεση οποιασδήποτε κατηγορίας προγραμμάτων και μέτρων, εφόσον οι δράσεις τους, ανεξαρτήτως εάν συνάπτονται μεΑρμοδιότητες των δήμων, συμβάλλουν στην οικονομική ανάπτυξη, την κοινωνική πρόνοια και συνοχή, την περιβαλλοντική προστασία και την εν γένει βελτίωση της ποιότητας ζωής της τοπικής κοινωνίας.
ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΕΔΩ ΡΥΘΜΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΗΓΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΤΟΥΣ. π.χ. ΑΡΘΡΟ 100ΟΙ ΔΗΜΟΙ ΟΜΩΣ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ ΠΛΕΟΝ ΤΗΝ ΟΡΘΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟΙ ΠΛΕΟΝ, ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΟΥΜΕΝΟΙ. ΟΜΩΣ Ο ΝΟΜΟΣ ΤΟΥΣ ΕΜΠΟΔΙΖΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ. ΑΠΟ ΠΟΥ ΛΟΙΠΟΝ ΘΑ ΒΡΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΑ;
1. Οι δήμοι μπορεί να έχουν μόνον:
α) μία κοινωφελή επιχείρηση,
β) μία δημοτική επιχείρηση ύδρευσης αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.),
γ) μία επιχείρηση με ειδικό σκοπό τη λειτουργία ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού σταθμού, εφόσον λειτουργούσαν αντίστοιχες στους συνενούμένους δήμους, και
δ) μία δημοτική ανώνυμη εταιρία του άρθρου 266 του Κ.Δ.Κ., εφόσον είχαν συσταθεί τέτοιες εταιρίες στους συνενού μένους δήμους.
2. Οι δήμοι δεν επιτρέπεται να συνιστούν ή να συμμετέχουν σε άλλες ανώνυμες εταιρείες, κατά τις διατάξεις του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, εκτός από εκείνες που είχαν συσταθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου και υπό την επιφύλαξη της παρ. 2 του άρθρου 194 αυτού.
1. Οι Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι (Κ.Α.Π.) των δήμων προέρχονται από τις παρακάτω πηγές εσόδων του Κρατικού Προϋπολογισμού:
α) το Φόρο Εισοδήματος Φυσικών και Νομικών Προσώπων (Φ.Ε.Φ.Ν.Π.) σε ποσοστό 20% των συνολικών ετήσιων εισπράξεων του φόρου αυτού,
β) το Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) σε ποσοστό 12% των συνολικών ετήσιων εισπράξεων του φόρου αυτού,
γ) τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α) σε ποσοστό 11,3% των συνολικών ετήσιων εισπράξεων του φόρου αυτού.»
2. Το υφιστάμενο, κατά το έτος μεταφοράς, κόστος των αρμοδιοτήτων που μεταβιβάζονται με τον παρόντα νόμο στους δήμους, εφόσον είναι ανώτερο από τα έσοδα που προκύπτουν από την παραγράφο 1, καλύπτεται με αύξηση των ποσοστών των περιπτώσεων α΄ και β΄ αυτής, σε βάρος των αντιστοίχων κωδικών εσόδων του Κρατικού Προϋπολογισμού, καθώς και σε βάρος των ποσοστών των πόρων των περιπτώσεων α΄ και β΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 260, η οποία καθορίζεται με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών.
3. Τα έσοδα της παραγράφου 1 του παρόντος εγγράφονται στον Τακτικό Προϋπολογισμό και κατατίθενται στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, σε λογαριασμό με τίτλο «Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι των Δήμων». Ποσοστό μέχρι ένα τρίτο (1/3) των εσόδων της περίπτωσης α΄ αυτής, διατίθεται για την κάλυψη επενδυτικών δαπανών των δήμων, ενώ τα λοιπά έσοδα της παραγράφου 1, διατίθενται προς κάλυψη λειτουργικών και λοιπών γενικών δαπανών των δήμων.
ΤΟ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΩΝ ΚΑΙ ΔΑΝΕΙΩΝ ΘΑ ΑΝΑΛΥΣΟΥΜΕ ΣΕ ΑΛΛΟ ΑΡΘΡΟ. ΑΣ ΚΡΑΤΗΣΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΚΑΤΑΠΙΣΤΕΥΜΑΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ. (ΚΑΤΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΜΑΣ ΕΚΕΙ ΔΙΟΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΣΤΟΥΣ ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ ΑΠ' ΟΤΙ ΣΤΟΥΣ ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΥΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΜΑΣ. ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΚΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ;)
Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, μεταφέρονται στον Τακτικό Προϋπολογισμό του Υπουργείου Εσωτερικών οι πιστώσεις που έχουν προβλεφθεί στον προϋπολογισμό Δημοσίων Επενδύσεων οικονομικού έτους 2012 για την απόδοση του ενός τρίτου (1/3) των εσόδων της περίπτωσης α΄ της ανωτέρω παραγράφου.
4. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών, η οποία εκδίδεται κατ΄ έτος ύστερα από γνώμη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), καθορίζονται το ύψος των εσόδων που προορίζονται για την κάλυψη επενδυτικών, καθώς και λειτουργικών και λοιπών γενικών δαπανών των δήμων, όπως επίσης τα κριτήρια και η διαδικασία κατανομής τους, επί τη βάσει ιδίως των δημογραφικών γεωμορφολογικών, διοικητικών, οικονομικών, κοινωνικών, περιβαλλοντικών και πολιτιστικών χαρακτηριστικών εκάστου. Στα χαρακτηριστικά αυτά συνεκτιμάται το στοιχείο της διοικητικής υποστήριξης που παρέχεται από δήμο προς εξυπηρέτηση λειτουργικών αναγκών άλλων δήμων και σταθμίζονται ιδιαίτερα οι πάγιες ανάγκες εξυπηρέτησης των νησιωτικών και ορεινών δήμων.
4Α. Οι πιστώσεις από τους κεντρικούς αυτοτελείς πόρους,(ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΠΟΡΟΙ=ΚΑΤΑΠΙΣΤΕΥΜΑΤΑ) με τους οποίους επιχορηγούνται οι δήμοι, για την κάλυψη επενδυτικών αναγκών τους (πρώην ΣΑΤΑ), προορίζονται κάθε έτος για την εκτέλεση έργων και την πραγματοποίηση δράσεων, στο σύνολο καταρχήν των κοινοτήτων, έκαστου εξ’ αυτών, με την επιφύλαξη έργων, προμηθειών, μελετών και λοιπών δράσεων που υλοποιούνται μέσω χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων, ή σε βάρος των παραπάνω πιστώσεων ή ιδίων πόρων, αλλά αφορούν περισσότερες της μίας κοινότητες. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, ύστερα από γνώμη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, καθορίζονται η διαδικασία, τα κριτήρια, το ποσοστό επιμερισμού των ανωτέρω πιστώσεων στις κοινότητες, ο τρόπος αναπλήρωσης των αναλογούντων ποσών σε περίπτωση εκχώρησης, ενεχυρίασης ή δέσμευσης με οποιονδήποτε τρόπο των προς επιμερισμό πιστώσεων.
5. Η απόδοση των ανωτέρω εσόδων από τον Τακτικό Προϋπολογισμό γίνεται με ισόποσες μηνιαίες προκαταβολές, βάσει των προεκτιμώμενων εσόδων του και η τελική εκκαθάριση γίνεται με βάση τα απολογιστικά στοιχεία εσόδων του αντίστοιχου οικονομικού έτους. Η κατανομή των εσόδων της προηγούμενης παραγράφου στους δικαιούχους γίνεται με αποφάσεις του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
6. Με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ύστερα από γνώμη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, καθορίζονται τα κριτήρια για κάθε μορφής έκτακτη επιχορήγηση των δήμων.
ΑΥΤΟΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟΙ ΛΟΙΠΟΝ ΟΙ ΔΗΜΟΙ ΜΕ ΚΑΤΑΠΙΣΤΕΥΜΑΤΙΚΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΧΡΗΣΗ. ΑΛΛΑ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥΣ ΠΕΡΝΑΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ, Η ΟΠΟΙΑ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΩΤΕΡΗ ΙΕΡΑΡΧΙΚΑ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΟΤΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Ν.Π.Δ.Δ. ΟΠΩΣ ΟΙ ΔΗΜΟΙ.
ΟΜΩΣ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ, ΑΡΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ. Η ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΤΗΣ Α.Α.Δ.Ε. 4389/2016 ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΑΠΟΛΥΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΤΗΣ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΕΣΩ ΑΥΤΟΥ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΣΤΗΝ Α.Α.Δ.Ε. ΕΙΝΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΟΝΟ ΚΑΠΟΙΟΙ ΘΕΑΤΡΙΝΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΡΩΝΕ ΤΟ ΞΥΛΟ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΕΙΔΗΣΗ ΟΤΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΑΝΟΥΝ, ΤΑ ΚΑΝΕΙ Η Α.Α.Δ.Ε. ΕΦΟΣΟΝ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΘΗΚΑΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ.
ΑΝ ΛΟΙΠΟΝ Η Α.Α.Δ.Ε ΔΕΝ ΔΩΣΕΙ ΕΓΚΑΙΡΑ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ, ΟΙ ΔΗΜΟΙ ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ; ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΔΑΝΕΙΑ!
1. Οι δήμοι και οι περιφέρειες μπορούν να συνομολογούν δάνεια με αναγνωρισμένα πιστωτικά Ιδρύματα ή χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς της Ελλάδας και του εξωτερικού, αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση επενδύσεων και για τη χρηματοδότηση χρεών τους, εφόσον συντρέχουν, σωρευτικά, οι πιο κάτω προϋποθέσεις:
α) το ετήσιο κόστος εξυπηρέτησης της δημόσιας πίστης κάθε δήμου ή περιφέρειας δεν υπερβαίνει το 20% των ετήσιων τακτικών του εσόδων. Το ποσοστό αυτό μπορεί να αναπροσαρμόζεται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, μετά από γνώμη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας και της Ένωσης Περιφερειών
β) το συνολικό χρέος του δήμου και της περιφέρειας που προβαίνει σε δανεισμό δεν υπερβαίνει ποσοστό των συνολικών εσόδων του, όπως αυτό καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, μετά από γνώμη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας και της Ένωσης Περιφερειών. Ως συνολικό χρέος του θεωρούνται οι συνολικές μακροπρόθεσμες και βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις του.
2. Κατά τα λοιπά ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 176 του ν. 3463/2006, όπως έχουν τροποποιηθεί και ισχύουν
3. Προπληρωμές από τους Κ.Α.Π. (ΟΙ ΚΕΝΤΡΙΚΟΙ ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΠΟΡΟΙ=ΚΑΤΑΠΙΣΤΕΥΜΑΤΑ, ΠΟΥ ΛΕΓΑΜΕ ΠΙΟ ΠΡΙΝ) προς τους δήμους και τις περιφέρειες από το Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, καταβάλλονται εφόσον συντρέχουν τα ακόλουθα κριτήρια:
α) ο δήμος ή η περιφέρεια έχει εξαντλήσει το σύνολο των δημοσιονομικών του δυνατοτήτων και ιδίως αυτών που έχουν σχέση με την είσπραξη ιδίων εσόδων, (ΔΗΛΑΔΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΙ ΜΕ ΠΑΝΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΥΝΗΓΑΕΙ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ Ο ΔΗΜΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΗΔΗ ΕΧΟΥΝ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΓΙ' ΑΥΤΟΝ. ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΗ ΦΤΩΧΙΑ..... ΚΑΡΙΛΑ ΣΤΗ ΚΑΡΙΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΜΙΖΕΡΙΑ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΝΤΑ.)
β) το αντικείμενο της προπληρωμής αφορά στην κάλυψη ανελαστικής δαπάνης,
γ) υπάρχει δυνατότητα οικονομικής αναπλήρωσης εντός ενός ημερολογιακού έτους και
δ) η προκαταβολή δε θα υπερβαίνει το ποσοστό του 150% του ύψος της μηνιαίας τακτικής επιχορήγησης του δήμου ή της περιφέρειας από τους Κ.Α.Π..
ΕΚΕΙ ΑΠΟΣΚΟΠΟΥΣΕ Η ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ. ΝΑ ΔΕΣΜΕΥΕΙ ΤΗΝ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΩΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΝΑ ΝΙΩΘΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΕΙΛΗ ΤΗΣ ΠΤΩΧΕΥΣΗΣ ΟΙ ΔΗΜΑΡΧΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ.
Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΜΑΓΑΖΙ ΠΟΥ ΤΡΕΧΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΚΑΙ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΦΥΣΙΚΑ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ. ΤΟ ΕΠΙΜΑΧΟ ΑΡΘΡΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ 1.